Loading...
Skip to Content

Podcast Better Software Design

O perspektywach Being, Behaving, Becoming

Odcinek 26, 29 czerwca 2021

“There are only two hard things in Computer Science: cache invalidation and naming things” - nie pierwszy raz wracam w podkaście do słów Phila Karltona, a zapewne także i nie ostatni. Gdy coś raz zostanie nazwane, zwłaszcza niefortunnie, często bardzo trudno się od tej nazwy uwolnić.

Tym razem chciałbym więc zwrócić uwagę na to, co i jak możemy przeanalizować w naszym projekcie zanim zaczniemy nazywać poszczególne jego elementy i obiekty. Mowa tu oczywiście o perspektywach, dzięki którym możemy poznać jak coś wygląda, jak się zachowuje, a czasem dodatkowo czym innym się staje i kiedy. Technika wyjątkowo prosta w użyciu i jednocześnie zaskakująco skuteczna.

Cytat odcinka

Na każdy obiekt w systemie patrzmy z perspektywy jego danych, zachowań i metamorfoz

Ten podcast jest dostępny na platformach


Podcast Better Software Design

Warto także posłuchać...

Sławomir Sobótka

O Bounded Contextach ze Sławkiem Sobótką

Sporo uwagi we wcześniejszych odcinkach poświęciliśmy wzorcowi Aggregate, pozwalającemu zapewnić spójność...
Odcinek 8
Łukasz Szydło

O różnych odmianach Ubiquitous Language z Łukaszem Szydło

W tym odcinku razem z Łukaszem Szydło rozmawiamy o różnych odmianach języka wszechobecnego, jaki może pojawić...
Odcinek 3
Jakub Pilimon

O modelowaniu agregatów z Kubą Pilimonem

Wspólnie z Kubą siadamy przy pierwszym Domain Driven Design Roundtable i rozkładamy koncept agregatu na...
Odcinek 1

Potrzebujesz wsparcia w poprawie jakości projektu, architektury lub zwiększenia umiejętności w zespole?