Loading...
Skip to Content

Podcast Better Software Design

Odcinki podcastu

Better Software Design to podcast o architekturze, programowaniu i wyzwaniach z tym związanych

Kamil Grzybek

O encjach w Domain-Driven Design z Kamilem Grzybkiem

Encje domenowe to obok Value Objectów jeden z podstawowych wzorców implementacyjnych Domain-Driven Design....
Odcinek 72
Łukasz Reszke

O doświadczeniach z EventSourcingiem w projekcie z Łukaszem Reszke

W greenfieldzie, który jeszcze nie dotarł do środowiska produkcyjnego zazwyczaj wszystko jest dość proste....
Odcinek 71
Piotr Przybył

O Testcontainers, piramidzie testów i jakości życia z Piotrem Przybyłem

Każdy kod zostanie przetestowany, wcześniej bądź później. Pozostają jedynie pytania na jakim etapie i przez...
Odcinek 70
Tomasz Lelek

O wydajności systemu, optymalizacjach i trade-offach z Tomaszem Lelkiem

Czy nieczytelny, trudno nierozszerzalny i na dodatek zduplikowany kod może być dobry? Co więcej, nawet...
Odcinek 69
Łukasz Chruściel

O rozwoju domeny generycznej w modelu open-source z Łukaszem Chruścielem

Temat tworzenia oprogramowania pod konkretne potrzeby biznesowe, we współpracy z ekspertami domenowymi...
Odcinek 68
Oskar Dudycz

O danych prywatnych w architekturach zdarzeniowych z Oskarem Dudyczem

Eventy świetnie pozwalają rozdzielać duże systemy na mniejsze części i i przenosić między nimi dane. Każda...
Odcinek 67
Sebastian Buczyński

O Fitness Functions w architekturze ewolucyjnej z Sebastianem Buczyńskim

“Architekci muszę bez przerwy oceniać cechy architektury, aby upewnić się, że ciągle zapewniają one...
Odcinek 66
Michał Giergielewicz

LIVE PHPers Summit 2023

Konferencja PHPers Summit 2023 była świetną okazją do tego, aby zrobić coś zupełnie inaczej w podkaście....
Odcinek 65
Jakub Nabrdalik

O architekturze hexagonalnej, portach i adapterach z Kubą Nabrdalikiem

Idea zaproponowanej przez Alistaira Cockburna architektury heksagonalnej ma już prawie 20 lat. Ale jak krótko...
Odcinek 64
Marcin Markowski

O modułach w DDD i organizacji kodu aplikacji biznesowej z Marcinem Markowskim

Subdomena czy bounded-context może być odkryta lub zamodelowana z użyciem heurystyk, które pojawiły się już...
Odcinek 63
Wojtek Ptak

O siedmiu dev-grzechach głównych kariery w IT z Wojtkiem Ptakiem

Kod często można zmienić relatywnie łatwo. Jednak zupełnie inaczej jest z własnymi nawykami czy podejściem....
Odcinek 62
Mateusz Kwaśniewski

O dostarczaniu kodu na produkcję z użyciem Feature Toggles z Mateuszem Kwaśniewskim

Do dziś pamiętam pierwsze wydanie pewnego projektu… 30 sekund po zakończeniu procedury rozdzwoniły się...
Odcinek 61

Często problemem jest pomysł, nie technologia

Największą przyczyną porażek w systemach intensywnie wykorzystujących oprogramowanie nie jest awaria techniczna, lecz tworzenie niewłaściwej rzeczy - Mary Poppendieck. Zaskakująco często w projektach IT głównym problemem nie są błędy techniczne, a fakt, że tworzymy coś, czego użytkownicy wcale nie potrzebują. Zanim zaczniesz kodować, upewnij się, że dobrze rozumiesz potrzeby swoich klientów. To trochę jak przygotowywanie posiłku na wielką uroczystość - niezależnie od tego, jak dobrze gotujesz, jeśli zaserwujesz dania, których nikt nie chce jeść, cała praca pójdzie na marne. Sprawdź więc dwa razy, czy budujesz produkt, który naprawdę rozwiąże realne problemy twoich użytkowników.