Loading...
Skip to Content

Podcast Better Software Design

Odcinki podcastu

Better Software Design to podcast o architekturze, programowaniu i wyzwaniach z tym związanych

Sebastian Buczyński

O Fitness Functions w architekturze ewolucyjnej z Sebastianem Buczyńskim

“Architekci muszę bez przerwy oceniać cechy architektury, aby upewnić się, że ciągle zapewniają one...
Odcinek 66
Michał Giergielewicz

LIVE PHPers Summit 2023

Konferencja PHPers Summit 2023 była świetną okazją do tego, aby zrobić coś zupełnie inaczej w podkaście....
Odcinek 65
Jakub Nabrdalik

O architekturze hexagonalnej, portach i adapterach z Kubą Nabrdalikiem

Idea zaproponowanej przez Alistaira Cockburna architektury heksagonalnej ma już prawie 20 lat. Ale jak krótko...
Odcinek 64
Marcin Markowski

O modułach w DDD i organizacji kodu aplikacji biznesowej z Marcinem Markowskim

Subdomena czy bounded-context może być odkryta lub zamodelowana z użyciem heurystyk, które pojawiły się już...
Odcinek 63
Wojtek Ptak

O siedmiu dev-grzechach głównych kariery w IT z Wojtkiem Ptakiem

Kod często można zmienić relatywnie łatwo. Jednak zupełnie inaczej jest z własnymi nawykami czy podejściem....
Odcinek 62
Mateusz Kwaśniewski

O dostarczaniu kodu na produkcję z użyciem Feature Toggles z Mateuszem Kwaśniewskim

Do dziś pamiętam pierwsze wydanie pewnego projektu… 30 sekund po zakończeniu procedury rozdzwoniły się...
Odcinek 61
Marcin Markowski

O technikach Living Documentation i modelu P3 z Marcinem Markowskim

Istnieją trzy rodzaje dokumentacji. Przy czym pierwszy rodzaj to taki, który… nie istnieje. A o dwóch...
Odcinek 60
Piotr Kacała

O optymalizacji współpracy zespołów i Team Topologies z Piotrem Kacałą

Wytwarzanie oprogramowania, zwłaszcza tego złożonego, to gra zespołowa. A gdy w projekcie udział bierze wiele...
Odcinek 59
Rafał Maciak

O testowaniu kontraktowym z Rafałem Maciakiem

Projektowanie systemu rozproszonego, opartego np. o architekturę mikroserwisową, zwykle nie jest trywialne....
Odcinek 58
Oskar Dudycz

O faktach i mitach wzorca CQRS z Oskarem Dudyczem

CQRS, czyli Command Query Responsibility Segregation, jest wzorcem wyjątkowo popularnym i powszechnie...
Odcinek 57
Jarek Pałka

O fuckupach w projektach IT z Jarkiem Pałką i Wojtkiem Ptakiem

Mylić się to rzecz ludzka, propagować automatycznie te błędy to DevOps… Tym razem na tapet bierzemy...
Odcinek 56
Piotr Gawrysiak

O Machine-Learningu i rozwiązaniach Data-Driven dla bankowości z Piotrem Gawrysiakiem

Często uciekamy od danych i analizujemy zachowania w procesach biznesowych, a równie często to właśnie dane są...
Odcinek 55

Często problemem jest pomysł, nie technologia

Największą przyczyną porażek w systemach intensywnie wykorzystujących oprogramowanie nie jest awaria techniczna, lecz tworzenie niewłaściwej rzeczy - Mary Poppendieck. Zaskakująco często w projektach IT głównym problemem nie są błędy techniczne, a fakt, że tworzymy coś, czego użytkownicy wcale nie potrzebują. Zanim zaczniesz kodować, upewnij się, że dobrze rozumiesz potrzeby swoich klientów. To trochę jak przygotowywanie posiłku na wielką uroczystość - niezależnie od tego, jak dobrze gotujesz, jeśli zaserwujesz dania, których nikt nie chce jeść, cała praca pójdzie na marne. Sprawdź więc dwa razy, czy budujesz produkt, który naprawdę rozwiąże realne problemy twoich użytkowników.